PRO Mervärde

PRO Mastercard

Ditt medlemskort kompletterat med betalfunktion.

Ansök om Mastercard
  • Helt utan årsavgift
  • Generösa kortförsäkringar utan självrisk
  • Upp till 55 dagars räntefria köp

Uppgradera till PRO Mastercard du också!

Som medlem i PRO har du möjlighet att ansöka om att komplettera ditt medlemskort med betalfunktion. PRO Mastercard är ett förmånligt betal- och kreditkort som är speciellt framtaget för våra medlemmar. Med det får du bland annat en hel rad generösa tilläggsförsäkringar som gäller utan självrisk när du betalar med det. Exempelvis ett extra skydd vid resor och inköp av hemelektronik. Läs mer här nedan.

  • Helt utan årsavgift
  • Generösa kortförsäkringar utan självrisk
  • Upp till 55 dagars räntefria köp

Vad kostar det och hur fungerar det?

Alla köp samlas på ett ställe, och du kan granska dem innan du betalar din månadsfaktura. Ditt saldo håller du koll på via SMS eller ”Mina sidor”.

Några fakta om kortet:

  • Kortet i sig kostar ingenting, varken i start- eller årsavgift
  • Väljer du e-faktura via din egen internetbank betalar du heller ingen aviavgift
  • Upp till 55 dagars räntefria köp
  • Alltid 15 öre drivmedelsrabatt på alla Preems bemannade stationer. Dras på din månadsfaktura.

Du väljer själv hur du vill betala.
Välj om du vill betala hela fakturabeloppet eller lägst-att-betala (som är 3 % av fakturans totalbelopp eller som lägst 150 kr) eller något belopp däremellan. Om du inte betalar hela fakturan så tillkommer månadsränta på 1,11 % (årsränta 13,40 %).

Räntefri delbetalning.
Köp på mellan 5 000 och 30 000 kr kan du välja att lägga upp för delbetalning på ”Mina sidor”. Där väljer du också om du vill betala av på 6, 12 eller 24 månader. Varje månad betalar du av samma belopp tills dess att köpet är slutbetalt. Ingen uppläggningsavgift, ingen ränta. Det enda som tillkommer är en avgift på 27 kr per månad.

Ansök om Mastercard

FAQ

Allmänt

Vem kan få PRO Mastercard?

Grundkraven för att ansöka om PRO MasterCard:

  • Medlem i PRO.
  • Årsinkomst lägst 80 000 kronor.
  • Inga betalningsanmärkningar.

En sedvanlig kreditprövning görs på varje ansökan av EnterCard som är kreditgivare. Medlemmar kan beviljas en köp- och kreditgräns mellan 5 000 och 60 000 kronor.

Kan jag behålla PRO Mastercard om jag går ur PRO?

En förutsättning för att kunna ha PRO Mastercard är att kortinnehavaren är medlem. Om du går ur kommer du inte längre att ha rätt till medlemskortet eller PRO Mastercard eftersom det är en medlemsförmån. Kortinnehavaren kommer att få ett brev som meddelar när PRO Mastercard kommer att avslutas. Även om ditt kort avslutas och du inte längre kan göra köp kommer du att kunna fortsätta betala utestående saldo enligt gällande villkor. Om du vill kan du ansöka om ett nytt betal- och kreditkort från EnterCard Sverige.

Jag kan inte betala med PRO kortet Mastercard, vad kan det vara för fel?

Att ett kort inte fungerar i en butik kan bero på en mängd olika saker. Är det ett enstaka tillfälle kan butiken, för ett ögonblick, tappat kommunikationen med EnterCard som kortutgivare och kan därmed inte kontrollera att kortet är giltigt. Uppmana butikspersonalen att göra ett nytt försök.

Anledningen till att ditt kort inte fungerar kan också bero på att du har överskridit din kredit. Du får snabbt besked om hur mycket som finns kvar att utnyttja på kortet genom att Logga in på Mina sidor, eller ringa Kundservice Talsvar på 0771-94 94 00. Ha din kod till Kundservice tillhands. Koden finns på din månadsfaktura. Kortets chip eller magnetremsa kan också ha blivit förstörda. Om detta har inträffat, kontakta EnterCard Kundservice på 0771-94 94 00 för att beställa ett ersättningskort.

Är PRO Mastercard kopplat till ett bankkonto?

Nej, kortet är ett fristående betal- och kreditkort som inte är kopplat till något bankkonto. Oavsett vilken bank du har kan du ha PRO Mastercard som komplement till ett bankkort. I slutet av varje månad får du en månadsfaktura som ger en översikt över periodens alla köp och kontantuttag. Du kan kontrollera transaktionerna innan du betalar.

Avgifter på kortet

Är räntan avdragsgill?

Ja, det är den och EnterCard rapporterar in uppgifterna till Skatteverket. Inrapporterad ränta redovisas på månadsfakturan i januari månad.

Vad betyder upp till 55 dagars räntefri kredit?

Beroende på när i månaden du handlar har du möjlighet att få upp till 55 dagars räntefri kredit och som minst 28 dagar. Om du betalar hela ditt utgående saldo varje månad får du räntefri kredit på alla dina köp.

Hur mycket betalar jag i ränta om jag utnyttjar krediten?

Den aktuella årsräntan hittar du på din månadsfaktura eller i kortvillkoren. För att få fram månadsräntan delar du årsräntan med tolv. Räntan räknas från fakturans förfallodatum fram till beloppet är betalt.

Vad är skillnaden mellan årsränta, månadsränta och effektiv ränta?

Årsränta är den kreditränta som utgår när en kortinnehavare väljer att delbetala (det vill säga inte betala hela utgående saldo) sin månadsfaktura över ett helt år.

Månadsränta är årsräntan delad på tolv månader det vill säga kreditränta per månad. Till exempel, om årsräntan är 18 % blir månadsräntan 1,5 %. Du väljer själv hur stora betalningar du vill göra. Dock måste minst 3 % av skulden betalas varje månad, lägst 150 kronor. Beroende på när i månaden du handlar får du upp till 55 dagars räntefritt köp. Väljer du att betala delar av din månadsfaktura tillkommer ränta.

Den effektiva räntan är den sammanlagda kreditkostnaden – kreditränta plus avgifter (så som aviavgift) – uttryckt i en årlig procent av kreditbeloppet. Den effektiva räntan är ett verktyg för att jämföra olika krediter med varandra.

Hur sätts växelkursen vid köp och uttag utomlands?

Kursomräkningen görs när transaktionen passerar MasterCards system, vilket inte alltid är på transaktionsdagen. Det tillkommer ett administrativt påslag om 1,5 % på valutakursen.

Vad kostar det att ta ut kontanter med kortet?

Kontantuttagsavgiften är på 3 % av uttaget belopp eller lägst 35 kr. Observera att det även räknas som ett kontantuttag när du löser ut ett paket på posten eller växlar pengar på till exempel Forex.

Valutaväxlingsavgift 1,5 % tillkommer alltid när du gör köp eller tar ut pengar utomlands.

Bensinrabatt

Hur fungerar bensinrabatten?

Betalar du med ditt Mervärde Mastercard har du alltid 15 öre rabatt per liter drivmedel på Preems bemannade stationer. Du hittar de bemannade stationerna på Preems hemsida.

Rabatten dras inte av vid tankningstillfället utan på din nästkommande månadsfaktura. Tänk på att om du själv har anslutit dig till Preems rabattsystem så får du rabatten den vägen istället för via Mervärde Mastercard. Rabatten gäller inte på automatstationer.

Betalningsskydd

Kan jag teckna Betalningsskydd?

Vi erbjuder inte längre tilläggsförsäkringen Betalningsskydd Plus till nya kunder i samarbete med Medlemskortet Mastercard.

Du som redan har tecknat Betalningsskydd Plus behåller din försäkring. Om du har frågor gällande ditt skydd kan du kontakta EnterCard direkt, eller Willis som är försäkringsadministratör.

Klicka här för att komma till de fullständiga villkoren och skadeblanketter.

Kontakt EnterCard
Telefon: 0771-94 94 00

Kontakt Willis
Telefon: 08-5463 59 96
E-post: betalningsskydd@willis.com

Delbetalning

Vad är tilläggstjänsten räntefri delbetalning?

Istället för att ta en butikskredit kan du lägga upp dina kortköp med PRO  Mastercard med fast delbetalning. Du betalar samma belopp varje månad.

Vilka köp kan jag delbetala?

Du har möjlighet att lägga upp alla köp mellan 5 000 kr och 30 000 kr som en räntefri delbetalning. Observera att det måste vara ett helt köp och att det måste ske inom 30 dagar från inköpsdatum. Du kan lägga upp hur många köp du vill förutsatt att du har en kreditlimit som täcker dina köp.

Hur lång tid kan jag delbetala ett köp?

Du kan välja mellan 6, 12 eller 24 månader

Vad kostar det?

27 kr per månad. Ingen uppläggningsavgift. Ingen ränta. Du kan använda vår räknesnurra för att räkna ut ditt eget inköp.

Vad är fördelen med PRO Mastercard räntefri delbetalning jämfört med att ta en butikskredit?

  • Smidigt– du slipper ansöka direkt i butiken utan ansöker istället i lugn och ro hemma via Mina Sidor.
  • Ingen kreditprövning – när du ansöker om en butikskredit görs alltid en kreditprövning. Det behövs inte med kortet eftersom vi redan har gjort en kreditprövning för kortet
  • Gott om tid – du har upp till 30 dagar på dig efter inköpet att lägga upp en delbetalning
  • Bra villkor – jämför gärna vårt erbjudande och du kommer att upptäcka att det är mycket förmånligt

Kan jag inte bara välja att betala av mitt kortköp som vanligt, dvs jag väljer hur stort belopp jag vill betala månad för månad?

Det går alldeles utmärkt. Fördelen med tjänsten räntefri delbetalning är att du vet exakt hur mycket det kommer att kosta per månad för ett specifikt köp. Du bestämmer också i förväg hur lång tid du vill betala av köpet. Många tycker det är en fördel.

Hur gör jag för att ansöka om räntefri delbetalning på ett köp?

Du ansöker via Mina sidor.

När du loggat in på Mina sidor gör du så här:

  • Gå in på korttransaktioner och leta upp köpet som du vill delbetala genom att klicka på ”Se alla”
  • Om du har gjort ett köp mellan 5 000 –  30 000 kr och om köpet är bokfört kommer det att synas så du kan lägga upp en delbetalning. Observera att det kan ta upp till 5 bankdagar innan köpet syns här.
  • Fäll ut informationen om delbetalning genom att klicka på pilen på transaktionsraden
  • Klicka på ”Delbetala” längst till höger på transaktionsraden
  • Välj antal månader du vill delbetala under rubriken ”Delbetalningsalternativ och villkor”. Du väljer mellan 6, 12 eller 24 månader. Godkänn villkoren och klicka ”Beställ”

Om du inte har möjlighet att ansöka via Mina sidor kan du ringa Kundservice på telefon 0771- 94 94 00.

Hur beställer jag nytt lösenord till Mastercard Secure Code? Är lösenordet samma som jag har till Mina sidor?

Hälsningsfrasen ska innehålla mellan 10 och 30 tecken.  Lösenordet ska innehålla mellan 8 och 15 tecken och måste innehålla minst 2 siffror och 2 bokstäver. Lösenordet får inte vara samma som hälsningsfrasen. Du väljer själv lösenordet när du ansluter dig till tjänsten. Om du spärrar ditt lösenord, kommer du få en e-post med instruktioner hur du väljer ett nytt lösenord. Lösenordet till Mastercard Secure Code är inte samma som den personliga kod som du använder när du loggar in på Mina sidor.

Faktura

Hur skaffar jag e-faktura?

Du kan välja att få din månadsfaktura för PRO Mastercard via e-faktura. Då slipper du aviavgiften på 25 kronor per månad. En e-faktura är ett elektroniskt dokument som skickas direkt till din internetbank och fungerar precis som månadsfakturan du får idag. Om du vill använda e-faktura för PRO Mastercard anmäler du det i din internetbank. För att ansluta dig till e-faktura söker du på Mervärde i din internetbank.

Hur gör jag för att ansluta mig till autogiro?

Du kan anmäla autogiro genom att logga in på Mina sidor med BankID. Du kan även fylla i ansökan om autogiro på månadsfakturans baksida.

Jag har flyttat, behöver jag anmäla det till EnterCard?

Om du har flyttat och gjort adressändring hos Skatteverket så uppdateras detta automatiskt i vårt system (vi uppdaterar adresser en gång i månaden). Om du trots ändring hos Skatteverket inte har fått fakturan från oss så är det viktigt att du kontaktar oss innan förfallodatum. Enklast meddelar du nya adressen via Mina sidor.

Vilka köp kommer med på min månadsfaktura?

Månadsfakturan innehåller köp gjorda mellan den 14:e i den föregående och den 13:e i innevarande månad (förutsatt att dessa dagar inte infaller på en röd dag). På din månadsfaktura framgår det vilken period köpen avser.

Vad är skillnaden mellan ”lägst att betala” och ”totalt utgående saldo”?

Du kan välja mellan att betala hela månadsfakturan (motsvarande ”totalt utgående saldo”) på en gång eller att dela upp betalningen. Lägsta belopp att betala är 3 % av skulden eller minst 150 kronor (motsvarande ”lägst att betala”). Om du väljer att betala hela månadsfakturan utgår ingen ränta. Om du väljer att dela upp betalningen utgår ränta. Aktuell räntesats finner du på din månadsfaktura eller i kortvillkoren.

Kan jag göra en extra inbetalning utöver månadsfakturan?

Extrainbetalningen sätts in på samma bankgironummer som de ordinarie månadsfakturorna (BG 5122-5860) med samma OCR-nummer. OCR-numret finner du på din månadsfaktura och det är alltid samma OCR nummer.

Försäkringar på kortet

Vilka försäkringar ingår i PRO Mastercard?

När du betalar med ditt PRO Mastercard ingår två olika försäkringar helt utan extra kostnad:

Kompletterande kortförsäkring – Resor

  • Avbeställningsskydd
  • Förseningsförsäkring för bagage och färdmedel
  • Olycksfallsförsäkring vid invaliditet och dödsfall
  • Självriskskydd för hem-, villahem- och bilförsäkring samt för hyrbil i Sverige och utomlands

När du betalar mer än 50 procent av din resa med PRO Mastercard ingår en försäkring som gäller när du är ute och reser. Unikt för försäkringen är att den ger ett skydd för upp till tre generationer och/eller för tre vänner i resesällskapet, förutsatt att du betalat för alla med kortet. T ex kan avbeställningsskyddet gälla vid resor för både dig själv, dina barn och dina föräldrar. Bokar du hyrbil gäller självriskeliminering upp till 15 000 kr, såväl på resa i Sverige som utomlands.

Köpförsäkring

  • Prisskydd 90 dagar
  • Allrisk 180 dagar
  • Förlängd garanti 1 år
  • Evenemangsskydd

Du har även en Köpförsäkring när du handlar med PRO Mastercard som gäller när du betalar hela varan med kortet. Den ger dig bl a möjlighet att få tillbaka mellanskillnaden om du har köpt en vara till ordinarie pris och sedan hittar samma vara till ett lägre ordinarie pris. Försäkringen är utan självrisk. Vilka varor som ingår i försäkringsskyddet kan du läsa mer om under fullständiga villkor nedan.

Hitta information om ditt kort

Hur får jag reda på hur mycket jag har kvar att utnyttja på mitt kort och hur ser jag mina senaste transaktioner?

Du väljer själv hur du vill hålla koll på ditt saldo och dina transaktioner. Vi erbjuder dig flera olika alternativ. Om du bara vill få besked om ditt saldo och de senaste transaktionerna kan du när som helst skicka ett SMS med texten SALDO till 71737.

Vill du kunna se flera transaktioner, din kredit­gräns mm, finns LO Mervärde App att ladda ner från App Store och Google Play. Till sist finns vår egen kortwebb, Mina Sidor, där alla våra tjänster är tillgängliga, t ex om du vill lägga upp en räntefri delbetalning. Mina Sidor når du via LOmervärde.se under rubriken Mastercard. Du måste kunna identifiera dig via BankID för att kunna logga in.

Du kan även kontakta oss via telefon:

  • Självbetjäning via telefon – du kan ringa 0771 94 94 00 och använda självbetjäning via telefon dygnet runt. Du loggar in genom att ange ditt personnummer och din kod till Kundservice som finns på din månadsfaktura alternativt om du har valt en egen kod första gången du ringde in till självbetjäning.
  • Personlig Service – Ring Kundservice 0771 94 94 00. Kundservice har öppet helgfria vardagar mellan kl 09 till 18.

 

Vad är CVC/CVV?

En kod med tre siffror som finns tryckt på signaturpanelen på baksidan av ditt kort. Denna kod efterfrågas ofta av säkerhetsskäl när du ska betala med kort på nätet.

Kortanvändning

Hur fungerar ett betal- och kreditkort?

Med ett betal- och kreditkort får du en månatlig faktura istället för att köpet dras direkt från ditt lönekonto. På månadsfakturan redovisas alla köp och kontantuttag under den senaste perioden. Du kan varje månad välja om du vill betala hela beloppet du utnyttjat eller dela upp betalningen över en längre tid, dock måste minst 3 % av skulden betalas varje månad eller lägst 150 kr. Betalar du hela beloppet senast på förfallodagen utgår ingen ränta men väljer du att dela upp din månadsfaktura (det vill säga utnyttja din kredit) tillkommer ränta från fakturans förfallodag.

Giltighetstiden på mitt kort går snart ut, när och hur får jag ett nytt?

Cirka två veckor innan giltighetstiden på ditt nuvarande kort går ut får du ett nytt kort hem i brevlådan. Du behåller din nuvarande PIN-kod. 

Kortanvändning och PIN

Kan jag ändra PIN-kod?

Ja, logga in på Mina sidor med BankID eller Mobilt BankID. Klicka på ”Min PIN” i vänstermenyn. Där kan du se din PIN-kod eller välja en ny PIN-kod.

Tänk på att om du väljer en ny kod kommer ett nytt kort att skickas hem till dig, något som är bra att tänka på om du exempelvis köpt en biljett som är kopplad till kortnumret.

Jag har glömt/spärrat min PIN-kod. Hur får jag en ny?

Logga in på Mina sidor med BankID eller Mobilt BankID. Under ”Min PIN” i vänstermenyn kan du komma åt din PIN-kod. Välj ”Glömt PIN-kod” och följ instruktionerna. Har du några frågor så kan du även kontakta Kortservice, 0771-94 94 00.

Hur ska jag hantera mitt kort och PIN-kod på ett säkert sätt?

Hantering av kort:
Kortet är personligt och får inte lämnas till eller användas av någon annan än den som kortet är utfärdat på. Kortet är en värdehandling och ska förvaras och hanteras på samma sätt som pengar och andra värdehandlingar. Du måste skydda dig mot att kortet används obehörigt. Kortet får till exempel inte lämnas kvar obevakat på hotellrum, annat tillfälligt boende eller i fordon, väska, jackficka eller liknande som inte är under uppsikt.

Skriv namnteckning på ditt nya kort så fort du får det. Om du fått ett ersättningskort ska du klippa sönder det gamla kortet.

Hantering av PIN.

  • Lägg koden på minnet och förstör sedan kodlappen
  • Avslöja inte koden för någon
  • Om du måste skriva ner koden eller spara den elektroniskt, gör det på sådant sätt att någon annan inte förstår att det är en personlig kod
  • Anteckna inte koden på kortet och förvara inte koden tillsammans med kortet

Var hittar jag min kod till Kundservice/Talsvar?

Din kod finns på månadsfakturan.

Vad är Mastercard SecureCode?

Vissa hemsidor har valt att installera tjänsten Mastercard SecureCode för att minsta risken för bedrägerier. Det är upp till varje webbshop eller leverantör att själv välja om man vill erbjuda Mastercard SecureCode. Tjänsten innebär i korthet att du som kund identifierar dig i samband med kortköp på internet. Du kan vid de två första köptillfällena genomföra köp utan att aktivera tjänsten. Därefter måste du aktivera tjänsten för att kunna genomföra köp på internet.

När du ska betala med Mastercard kommer det upp en ruta där du uppmanas att aktivera tjänsten. Vi skickar då ett engångslösenord till dig via SMS eller mejl. Du kan även använda Mobilt BankID för att bekräfta ditt köp. Därför är det viktigt att du har angett ett mobilnummer eller en mejladress hos oss. Om du är osäker på om vi har dina kontaktuppgifter eller om du vill ändra/lägga till uppgifterna så kan du uppdatera dina uppgifter via Mina sidor.

 

Kortreklamationer och spärr av kort

Obehörig transaktion

Om du upptäcker ett köp eller uttag på ditt kort som du inte har gjort ska du skyndsamt reklamera transaktionen till EnterCard. Det gör du genom att logga in på Mina sidor, eller genom att fylla i denna blankett.

Om du är osäker på en transaktion kan du kontakta Kundservice på 0771-94 94 00. Du kan även läsa mer om obehöriga transaktioner i kortvillkoren.

Vad gör jag om mitt kort blivit stulet eller borttappat?

Om du förlorat ditt kort ska du spärra det omedelbart. Inom Sverige ringer du 0771 – 24 15 00, och från utlandet +46 771 24 15 00. Du kan spärra ditt kort dygnet runt.

Köp- och kreditgräns

Hur höjer jag min köp- och kreditgräns?

Du kan ansöka om en högre köp- och kreditgräns på följande sätt:

  • Logga in på Mina sidor 
  • Ring EnterCard Kundservice på 0771-94 94 00
  • Fyll i och skicka in ansökan på baksidan av din månadsfaktura.

Om du vill ansöka om en högre köp- och kreditgräns behöver EnterCard relevant information om dina inkomstförhållanden mm. EnterCard gör sedan en ny kreditprövning.

Hur sänker jag min köp- och kreditgräns?

Om du vill få en lägre köp- och kreditgräns kontaktar du EnterCard Kundservice på 0771-94 94 00.

På resan

Fungerar PRO Mastercard på resmålet?

Mastercard accepteras på över 34 miljoner inköpsställen världen över. De flesta länder accepterar kortbetalningar med Mastercard. Vi rekommenderar att du för säkerhetsskull hör med ambassaden/konsulatet för det land du tänker besöka. Information om var du kan hitta uttagsautomater finns på Mastercards webbplats.

Vilka kompletterande reseförsäkringar ingår i PRO Mastercard?

När du betalar med ditt PRO Mastercard ingår två olika försäkringar helt utan extra kostnad:
Kompletterande kortförsäkring – Resor

  • Avbeställningsskydd
  • Förseningsförsäkring för bagage och färdmedel
  • Olycksfallsförsäkring vid invaliditet och dödsfall
  • Självriskskydd för hem-, villahem- och bilförsäkring

När du betalar mer än 50 procent av din resa med PRO Mastercard ingår en försäkring som gäller när du är ute och reser. Unikt för försäkringen är att den ger ett skydd för upp till tre generationer och/eller för tre vänner i resesällskapet, förutsatt att du betalat för alla med kortet. T ex kan avbeställningsskyddet gälla vid resor för både dig själv, dina barn och dina föräldrar. Bokar du hyrbil gäller självriskeliminering upp till 15 000 kr, såväl på resa i Sverige som utomlands.

När jag ska betala med PRO Mastercard utomlands får jag ibland frågan om jag vill betala i svenska kronor. Är det bra att göra det?

EnterCard rekommenderar att du alltid betalar i lokal valuta när du är utomlands. Det kan innebära extra kostnader att betala i svenska kronor, eftersom handlarna själva sätter växelkursen.

Varför är det bättre att betala med betal- och kreditkort än bankkort när du till exempel reser eller handlar på internet?

Betal- och kreditkortet är inte kopplat till ditt lönekonto. Detta innebär att köp och transaktioner redovisas tydligt på ett separat månadsfaktura varje månad som du kan kontrollera innan du betalar. 

Hur sätts växelkursen vid köp och uttag utomlands?

Kursomräkningen görs när transaktionen passerar MasterCards system, vilket inte alltid är på transaktionsdagen. Det tillkommer ett administrativt påslag om 1,5 % på valutakursen.

Överför pengar eller betala en faktura

Hur kan jag föra över pengar eller betala en faktura?

På Mina sidor kan du föra över pengar till ditt bankkonto eller betala fakturor. En förutsättning är att det finns kreditutrymme på ditt kort. Tänk på att ränta tillkommer från dag ett.

Villkor

Villkor för PRO Mastercard

Med ditt betal- och kredit kort som ingår i Mervärde kan du göra betalningar och ta ut kontanter. Ordinarie årsavgift 0 kr. Kreditränta f.n. 13,40 % (2016-04-06), rörlig. Vid en utnyttjad kredit på 20 000 kr är den effektiva räntan 11,30 % vid betalning med e-faktura (14,31 % med pappersfaktura) och det sammanlagda belopp som ska betalas är 21 174 kr vid betalning med e-faktura (21 474 kr med pappersfaktura). Beloppet är uträknat utifrån ett exempel där krediten är återbetald på 12 månader och att 39 räntefria dagar utnyttjas samt att krediten nyttjas utan avgift för kontantuttag. Kontantuttag kostar 3 % av uttaget belopp, dock lägst 35 kr per uttag. Valutaväxlingspåslag är 1,5 % på valutakursen. Betalas inte hela kontoskulden på en gång ska kontoskulden återbetalas genom månadsvisa betalningar om lägst 3 %. Inbetalningsbeloppet är dock lägst 150 kr, men högst skulden på kontot. Aviavgiften är 25 kr/månadsräkning, 0 kr om du använder e-faktura. Avtalet gäller tillsvidare och ångerrätt gäller.

Kreditgivare:
EnterCard Sverige AB (org nr 556673-0593) 105 34 Stockholm. Företaget står under tillsyn av Finansinspektionen.

FULLSTÄNDIGA KORTVILLKOR
KOMPLETTERANDE KORTFÖRSÄKRING FRÅN FOLKSAM
FAQ KOMPLETTERANDE KORTFÖRSÄKRING FRÅN FOLKSAM
ERV KÖPFÖRSÄKRING
FAQ ERV KÖPFÖRSÄKRING
VILLKOR RÄNTEFRI DELBETALNING